torsdag 14 februari 2013

DANCE CENTRAL 3 - MIN NYA DROG

Min dotter har tjatat länge om att få köpa ett dansspel.
För ett litet tag sedan hade hon tjänat ihop pengar själv så att hon kunde köpa sitt älskade spel. Det blev Dance central 3 till xbox kinect.

Men helt oväntat så är det nu mest jag som använder det.
Jag kan dansa i timmar när de andra är på jobb och i skolan.
Det ser säkert inte klokt ut, men det är ju ingen som ser.

Jag kan självklart inte ta alla steg med benen, men jag gör alla rörelser med armarna, överkroppen och höfterna.
Det går faktiskt förvånansvärt bra och jag får riktigt mycket poäng ibland.

Även om jag inte tar riktiga steg så blir jag helt slut i benen.
Både vader, lår och rumpa blir helt trötta.

Det är riktigt bra träning för mig:
- muskelträning
- koordination
- rytm
- balans
- kondition
plus att det är otroligt roligt och man får lyssna på musik.       

Det blir mycket dans på vardagarna nu och mycket mindre tid framför TV och dator.

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar