tisdag 10 september 2013

FÖDAN VI ÄR ANPASSADE TILL


"Vi har betett oss som om vi trott att vår kropp icke påverkas av innehållet
i vår föda, icke påverkas av hur maten är framställd om den är odlad, vild eller
hur boskapen har behandlats".

 
Det här är taget ur boken Födan vi är anpassade till av Jenny Riemers.

Jag har börjat läsa den i pdf format här på datorn.
Det går faktiskt mycket bättre att läsa på en dataskärm för mig.
Texten kommer rakt framför mig, ljuset är bättre och det går att
ställa in storleken på texten.

Den här boken blir mitt första försök till att läsa en hel bok igen.

  
 






2 kommentarer:

  1. Det är en bra bok - har du provat och läst välfärdens ohälsa - det var den första bok jag läste om hälsa för knappt 9 år sedan,,,

    Har tillgång till surfplatta och läsplatta - den senare är mycket bra att läsa från. Går utmärkt i solljus oxå,,,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har Välfärdens ohälsa men det är väldigt liten text. Får sätta mig bra och se till att ha bra ljus. Ska försöka läsa den under vintern har jag tänkt.

      Radera