tisdag 11 mars 2014

EXTRA PROTEIN EFTER TRÄNING?

Jag äter bra med protein i min vanliga kost.
Det blir ca. 100g protein om dagen (ca 15-20 E%).
Det är 1,5g protein / kg kroppsvikt vilket är helt OK.

Eftersom jag intermittentfastar kan det ha gått 12 -15 timmar sedan
jag åt något när jag tränar.
Därför ser jag till att avbryta fastan efter ett träningspass med en proteinrik måltid.
Jag äter alltså inte extra protein efter ett träningspass men ser till att
få i mig ordentligt med proteiner.

Om jag inte orkar laga till en måltid direkt efter träningen så tar jag i alla fall
en påse Wild chips.

21g protein!


2 kommentarer:

  1. Jacob Gudiol skriver att över 20g protein efter träning är onödigt. Det går antagligen inte att ta upp mera. Det är viktigare att titta på hela dagsintaget. http://traningslara.se/hur-mycket-protein-behovs-efter-traningen/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag också läst.
      Har även läst någonstans att det tar upp till fyra timmar innan man kan tillgodose sig proteinet man äter.
      Dagsintaget känns viktigast att ha koll på.

      Radera