måndag 5 oktober 2015

JAG ÄR INTE SJUK LÄNGRE!


Visst har jag en funktionsnedsättning som gör att jag inte kan springa,
hoppa, stå på ett ben, läsa, skriva, köra bil, mm.
Och självklart beror det på min MS.

Men, jag ser mig inte som sjuk längre.
Jag är tvärt om frisk, stark och mår väldigt bra idag.

För fem år sedan trodde aldrig det var möjligt att må så här igen.
Mitt liv bestod av att ta mig mellan sovrummet, köket, toaletten
och min fåtölj framför tv:n.
Det är riktigt svårt att komma ihåg hur det verkligen var att vara så
oändligt trött och behöva sova flera timmar om dagen.
Att inte orka vara med barnen och familjen.
Eller hur det var att inte kunna resa sig själv från en stol
eller från golvet när man ramlat (för femte gången den dagen).

Jag har MS men jag är inte sjuk i MS längre!






















6 kommentarer:

  1. Underbart! Härligt med din positiva kämparglöd, Din styrka gör mina tankar lättare!

    SvaraRadera
  2. Åh, jag blir så glad att läsa ditt inlägg... Läser det om o om o om igen :).

    SvaraRadera
  3. Det låter verkligen toppen :-)

    SvaraRadera
  4. Every one influences distinctive cases with respect to how they to can enable you to get in shape and exhibits a clothing rundown of nutrients and supplements that they give. Presently, I'm certain you're keen on discovering increasingly about these shakes, else you wouldn't even now be perusing this article! Be that as it may, in light of the fact that weight reduction shakes are hot and in the news doesn't imply that you should simply bounce right in and begin utilizing them.

    SvaraRadera